Verdieping

Verdieping is een nieuwe opleiding voor tekstschrijvers, contentmakers, copywriters, redacteuren en adviseurs die verdieping zoeken en zich professioneel en persoonlijk verder willen ontwikkelen. Voor zzp’ers en professionals in dienstverband. In vier dagen ga je breed en diep aan de slag met je jezelf, je omgeving en je vak. Je leert van de opleiders en van elkaar. Zodat je geïnspireerd, verrijkt en zelfverzekerd de komende jaren aan de slag gaat. Met als extra resultaat: meer voldoening en diepgang, meer omzet en betere resultaten. 

Trainers:

  • Hilde Bolt
  • Thijs van Dijk
  • Dolf Weverink
  • …en anderen

Dag 1: 
Persoon: jij en jouw positionering

We beginnen met jouw kwaliteiten en jouw ambities. Je gaat aan de slag met vragen als ‘Waar sta je nu en hoe komt dat?’, ‘Waar wil je naartoe en hoe kom je daar?’, ‘Welke waarde wil jij toevoegen?’ en ‘Wat vind jij dat jij waard bent en hoe denken anderen daarover?’

Een flinke portie zelfkennis helpt om je leven en je loopbaan de vorm en de richting te geven die jou voor ogen staat. Je gaat aan de slag met jouw levensloop, je overtuigingen, je habits (good/bad), bronnen van energie en inspiratie, energielekken, je what/how/why, visie en emotionele volwassenheid. 

Deze dag leent zich heel goed om te bepalen welke rol(len) je wilt spelen voor je collega’s, andere ondernemers en je opdrachtgevers. Welke rol(len) spreken je aan: helper, bondgenoot, trusted advisor, specialist, superspecialist, vakvrouw/vakman, generalist, thought leader, inspirator, coach… en hoe combineer je ze? 

Je toont persoonlijk leiderschap door de keuzes die je maakt en de manier waarop je die keuzes vertaalt in effectief gedrag.  

Aan het einde van de eerste dag heb je een heldere visie op jouw persoonlijke en professionele belofte en hoe je die in de praktijk brengt. Je presenteert jouw visie aan de groep.

Dag 2: 
Jouw extra’s

Wat jou bijzonder maakt, is dat je strategisch-creatief denkt én dat weet te vertalen in projecten die op tijd en binnen budget tot het gewenste resultaat leiden. Tijdens deze dag ga je aan de slag met beide onderdelen. 

Iedereen heeft goede ideeën: jouw ideeën zijn niet alleen origineel, maar versterken de strategie en ambities van de organisatie waar je voor werkt. In dit onderdeel scherp je jouw creatieve competenties aan. We gaan aan de slag met branding, conceptontwikkeling, copy en content. 

Het blok Denkraam en Format helpt je om je strategisch-creatieve energie letterlijk om goede banen te leiden en te vertalen in projecten en trajecten met heldere milestones, zodat je doet wat je belooft. 

Dag 3: 
Vak: een goed verhaal vertalen in effectieve content

Natuurlijk willen we dat de zoekmachines ons vinden, maar alles begint met een goed verhaal. Deze dag draait om waarachtige verhalen die je vervolgens vertaalt in double duty content. Dat is content die doelgroepen raakt en in beweging brengt en ervoor zorgt dat we een goede positie in de zoekresultaten hebben.

De diepte in: we ontwikkelen brand stories, stellen de meest geschikte mix van middelen en media samen om je doelgroepen te bereiken. Zoals vlogs, events, verhalen, video’s, eigen media (editorial marketing), aandacht kopen en krijgen (paid/earned media), consumer generated content en content gemaakt door algoritmes. 

Met een mediastrateeg duik je in de steeds fijnmaziger middelen- en mediamix. Ieder vakje stelt zijn specifieke eisen. Welke strategisch-creatieve middelenkeuze maak jij?  

Dag 4: 
Vak: een goed verhaal vertalen in effectieve content

In het post-coronatijdperk is nadenken over je bestaansrecht als professional en ondernemer geen luxe maar noodzaak. Dat geldt voor onze werkgevers, opdrachtgevers en onszelf. Digitale transformatie, flexibele teams en nieuwe manieren van samenwerken staan hoog op de lijstjes van beslissers en ondernemers. Wat betekent dat voor ons? We praten je bij over wat er speelt in managementteams en welke onderwerpen in board rooms op de agenda staan. 

Gastspreker: we nodigen een spreker uit met een bijzonder verhaal. Een creatief, een ondernemer of een onderzoeker die haar of zijn ervaringen en inzichten met ons deelt.

In de Grande Finale heb jij het laatste woord. Je vertelt over jouw keuzes, je deelt ervaringen en neemt je collega-deelnemers mee in jouw ideeën over de manier waarop Persoon, Vak en Omgeving elkaar verrijken, verdiepen en verder brengen. 

Beschikbaar in 2020 en 2021

Verdieping: in vier dagen ga je breed en diep aan de slag met je jezelf, je omgeving en je vak. Zodat je geïnspireerd, verrijkt en zelfverzekerd de komende jaren aan de slag gaat. Met als extra’s: meer voldoening en diepgang, meer omzet en betere resultaten.

    Vier vrijdagen
    van 9:30 – 16:30
    € 1.595,- ex btw